Classroom tour!

9 maart 2017 - Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk

De kinderen hebben over het algemeen drie plekken waar ze kunnen zitten. Ze hebben hun 'basic' plekken, maths plekken en literacy plekken. Wanneer ze de klas 's ochtends binnenkomen gaan ze op hun normale plekken zitten. In zulke situaties zijn de kinderen verspreid wat betreft hun niveaus. Er zijn dan 'mixedability groups' waardoor kinderen elkaar beter kunnen helpen en van elkaar kunne leren. de lokaal indelingen van taal en rekenen zijn wel op niveau ingedeeld.

De vierkant tafel op de foto hiernaast is de tafel voor de 'Less-Able' (zwakkere leerlingen). Zijn krijgen continu hulp van een TA. De meeste stof die zijn behandelen zijn op het niveau van groep 3 of soms groep 4. Hier zitten over het algemeen 3 of 4 leerlingen.

Onderin het hoekje van de foto is de tafel van de 'Target Group' tafel te zien. Dit is het groepje waar ik tot zover het meeste mee werk. Hier zitten meestal 7 of 8 kinderen die veel ondersteuning nodig hebben maar ook redelijk zelfstandig kunnen werken.

'On Track' zijn de kinderen die vooraan bij het bureau van de leerkracht zitten en achterin de klas. Zij kunnen al veel zelfstandig maken en krijgen daar dan ook veel tijd voor.

Tegen de muur bij de Mario Kart poster zit het groepje 'More-Able'. Zij maken werk dat bestemd is voor groep 8 en krijgen daarbij weinig tot geen hulp. Hier zitten meestal 4 jongens die bij 'More-Able' horen en twee meisjes die eigenlijk 'On Track' lopen maar niet aan de andere tafel passen.

Classroom tour!

Deze foto werd gemaakt op 9 maart 2017 in Stoke-on-Trent, Verenigd Koninkrijk met een Apple Iphone 7.