The journey...

23 februari 2017 - Hull, Verenigd Koninkrijk

Donderdagochtend heb ik de laatste spullen in mijn koffer gedaan en heb ik nog even kunnen genieten van mijn ouders en de huisdieren... ik kreeg hierdoor wel sterk de indruk dat de kat en hond mij vooral zouden missen...

s' Ochtends heb ik met mijn moeder nog even de laatste dingen uit Zwolle opgehaald en met mijn vader nog even de autobanden opgepompt...

Rond twee uur werd het wel echt spannend. Het begon met het afscheid nemen van mijn ouders en vervolgens mijn avontuur beginnen door Kim op te halen. Daarvoor moest ik wel voor de aller eerste keer met mijn Mini over een pontje... (ging gelukkig goed!)

Bij Kim heb ik eerst nog even thee gedronken en haar ouders en zusje ontmoet voordat we de koffers in de Mini hebben geplaatst. Het was een behoorlijk pittig spelletje Tetris om alles in de auto te proppen en ook nog eens door de achterruit te kunne kijken.

Samen hebben we de volgende 4 uur doorgebracht in een aantal files. We hebben een aantal keren een omleiding moeten nemen omdat we anders te laat zouden komen maar gelukkig hebben we (na de nodige stres) de boot toch op tijd weten te halen! Met maar liefst 2 minuten over... We waren daarom vrijwel als laatste aan boord, maarja, maakt niet uit!

Vanaf 19:40 waren we dus aan boord. De eerste uur was voornamelijk besteed aan het verkennen van de boot en een Corona drinken terwijl we van het prachtig uitzicht op Rotterdam genoten.

Rond 21:30 vertrok de bood en begon de woeste overtocht naar Hull. Tijdens het varen zijn we nog naar het Sundeck geweest voor de nodige foto's en frisse lucht maar we regenden vrijwel meteen erg nat en werden daarbij ook nog eens zowat omver gewaaid door de wind. Vervolgens hebben we nog even 'genoten' van live muziek terwijl wij op de bank film keken op Kim's laptop.

Zitten in onze cabine was helaas geen optie. De golven waren zo erg dat het lopen in een rechte lijn al niet te doen was, laat staan het zitten in een hokje zonder ramen. Daarom lagen we rond 23:00 uur alweer in bed en probeerden we het golven van de boot zo veel mogelijk te negeren.

Om 6 uur Engelse tijd (7 uur in NL) werden we door de luidsprekers wakker gemaakt. We hebben vervolgens ten minste 1.5 uur moeten wachten voordat we naar de auto's mochten. Uiteindelijk kwamen we rond 8:15 aan land in plaats van 7:00.. Volgens een nieuwsbericht van Channel 4 kwam dat door de storm die zo hevig op gang was.

Eenmaal aan land ging het rijden aan de linkerkant van de weg vrij makkelijk. Ik geef toe dat de eerste rotonde wat soepeler had kunnen verlopen maar ach, het had ook erger gekund. Omdat we s'ochtends zo vroeg aankwamen besloten we op zoek te gaan naar ontbijt.. In plaats daarvan vonden we een prachtig uitzicht, een volle parkeergarage en een hoop doodlopende steegjes...

Na 3.5 uur rijden en heel veel regen en windstoten verder, kwamen we dan eindelijk aan! Gelukkig werden we enthousiast verwelkomd en geholpen om onze spullen van de auto naar onze kamers te slepen. Vervolgens hebben we onze koffers uitgepakt en onze kamers een beetje ingericht. De kamers zien er ontzettend mooi uit met veel ruimte om onze spullen op te bergen en kleding op te hangen.

Na even bijkomen op de bank voor de televisie hebben we besloten om de stad in te gaan om simkaarten te kopen en de boodschappen te doen voor de volgende 3 dagen. Morrisons was een fantastische winkel met (te) veel keuzes.. Het was nog even puzzelen wat we moesten halen voor eten en tussendoortjes maar we zijn er uit gekomen. Vanavond pizza bestellen en voor de rest van de dagen hebben we pasta met carbonara saus, vis en aardappeltjes, cottage pie en nog wat lekkere tussendoortjes.

Momenteel zitten we op de bank, voor de verwarming televisie te kijken en wachten we op de pizza die bezorgd wordt.

Morgen gaan we langs onze toekomstige stageschool en verder hebben we nog niet veel gepland. Ik houd jullie op de hoogte!

Yours truly,

Lara

1. Ina Oosthuizen:
    23 februari 2017
    Dit klink darem gelukkig of julle, julle spannende reis geniet het. Ek wens ek was so dapper toe ek julle ouderdom was. Of selfs nou. Geniet julle naweek!
  2. Oupa & Ouma:
    24 februari 2017
    Mooi gedaan so ver, mag die res van jul verblyf darem minder hekties verloop as die eerste stormagtige belewenis. Geniet alles en ons sien uit na verdere berigte mettertyd.
  3. Ina Oosthuizen:
    24 februari 2017
    Hi Laartjie .Baie bly om van jou te hoor .Ek is "super" trots op jou met die linkerkant bestuur in uk.
    Geniet jou tydtjie daar .Pa xxx
  4. Sandra Schouten:
    25 februari 2017
    Het avontuur is begonnen! Heel veel plezier en een leerzame tijd toegewenst. Ik blijf je volgen!
  5. Mary van der Sluis:
    27 februari 2017
    Wat een super manier om ons op de hoogte te houden. Alleen de heenreis al, wat een onderneming. Gelukkig dat alles goed is gegaan en ik ben zeker benieuwd naar het vervolg. Voor de komende tijd veel plezier en ik blijf je in de gaten houden, groetjes.
  6. Wilbert:
    1 maart 2017
    Heel veel plezier en succes!
  7. Mari Steyn:
    3 maart 2017
    Hi Laar
    Gewoon grandioos wat jy sover gedoen het. Die skool lyk my baie oulik. Ek is geweldig trots op jou , brawe meisiekind. Geniet!!!!